torsdag 18 september 2014

Work in progress - Grafiskt barnrum med hackad Kura säng


 Så var det dags för sonen att testa ännu en ny säng. Jag tror att vi hunnit gå igenom
fyra stycken det senaste året men ingen har känns riktigt rätt. Han har nämligen
snedtak i sitt rum vilket ställer till det lite. Tanken på en Kura kom då jag insåg
möjligheterna både att ge honom möjlighet till sovfrämmande i framtiden, 
koja och ett loft allt i ett! Jag lyckades till slut hitta en på en facebook grupp som
jag budade hem för 250:-. Känns inte så viktigt att köpa en ny då jag ändå ska
måla och göra om den! 

Jag började med att skruva ihop eländet vilket visade sig vara lättare sagt än gjort
då den här modellen inte längre tillverkades. Men efter många om och men lyckades
jag få tag i instruktioner på en tysk hemsida. Det saknades ett par skruvar och
en lite brädbit var borta men vi lyckades till slut få ihop sängen trots detta!


Jag grundade sedan med lackgrund från rusta och sedan på med otaliga
varv gul lackfärg från Clas Ohlsson. Bråttom det ska man inte ha när man
väljer att måla med gult för ack så dåligt pigmenten täcker!


För två sängar sedan gjorde jag ett moln som sänggavel och jag tyckte
det var dumt att bara kasta bort det så det fick bli en åsksäng!
 Den är inte klar än men så fort det finns en minut över och min onda
rygg känns okej igen ska jag kasta mig över detta!

Sonen ger iaf två tummar upp och det är ju huvudsaken :)
 
 Fortsättning följer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...