fredag 2 juni 2017

DIY - Koja till trädgården av pinnar

 
Jag har länge varit sugen på att testa göra en koja till trädgården med hjälp av endast pinnar och snöre. Häromdagen snubblade jag över en hög med fällt sly som passade alldeles utmärkt till just detta! Jag använde mig av en sekatör för att få bort alla grenar från stammen. Längst ner på stammen täljde jag med en kniv för att få pinnarna att lättare gå ner i marken. 


Jag tryckte ner dem så långt jag kunde i jorden i en cirkel och lämnade en öppning. Sedan kom jag till den kluriga delen, att binda ihop toppen samtidigt som jag försökte få en jämn och fin form. Första försöket blev katastrof, så det var bara att klippa upp och börja om igen. Jag bestämde mig för att trä i lite pinnar i öppningen för att liksom sänka höjden och få lite extra design på kojan.

Här ska nu planteras krasse och sockerärtor och förhoppningsvis får kojan naturliga väggar. Det vill säga om nu bara solen kunde visa sig någon gång! Här i Piteå har vi storm och endast några plusgrader "varmt" idag..


Har du också gjort något "pinnpyssel" i din trädgård som du vill dela med dig av?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...