lördag 4 juli 2015

Loppisfyndad hylla blir älskad barnrumsmöbel - DIY

Vissa projekt tar lite längre tid än andra. 
Här är historien om det dammiga loppisfyndet som blev 
en älskad hylla i barnrummet.

Hyllan fyndade jag på en gårdsloppis för 50:-. 
Den var dammig och målad i en lite annorlunda färg.
 Det var kärlek vid första ögonkastet!
 Jag såg ett enormt potential i denna minst sagt annorlunda möbel.


Min vision skulle sedan ligga och vila tillsammans med hyllan 
i garaget i ett helt år då jag inte lyckades hitta en ljusslinga som skulle passa till projektet.  
Men plötsligt fann jag den, en slinga som efterliknar vanliga glödlampor men 
i plast som är stöttåliga i ett barnrum. 
Lampan gick att skruva isär och var dessutom led, dvs den blir inte varm.

 Att borra hål i hyllan var minst sagt ett krävande projekt. 
Jag kunde bara borra max två hål åt gången och sedan var jag tvungen 
att låta borrmaskinen och tillbehören kylas av. 
Brandvarnaren började tjuta mitt i allt av all rök. 
Det flög heta flisor av trä och sågspån och jag brände mig 
minst en och två gånger på armarna. Men ack så nöjd jag blev med resultatet!


Ett par lager vit lackfärg senare och hyllan är totalt förändrad.
Ljusslingan sitter på plats och favoritleksakerna står på display.

Före och efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...