torsdag 25 juni 2015

Dags att återinviga lekstugan


Förra sommaren fick vi en härlig leverans från mitt barndomshem.
På en lastbil kom inget annat än den lekstuga som pappa byggde till oss syskon
när vi var små och som vi ofta lekte i som barn.

Lekstugan var i rätt slitet skick inuti och i stort behov av en renovering
och stiluppdatering. Jag slet bort den slitna plastmattan och hittade till
min stora förvåning och glädje ett trägolv som jag målade vitt.


För att skapa mer utrymme i stugan samt en illusion av fler rum byggde vi ett loft.
Där uppe kan dom större barnen mysa med sagor och serietidningar.


I år har jag fått tänka om lite och plocka bort de mest ömtåliga leksakerna
samt ersätta dem med tåligare modeller. Detta då tvillingarna gått
och blivit tvååringar som numera älskar att leka i lekstugan!


Ett bord som rymmer fyra barn med förvaring för kritor i mitten blir toppen i sommar,
speciellt om det fortsätter att regna på det här viset.


Köksdelen köpte jag på blocket. Då var det hål rakt igenom skåpen. Jag gissar att
det är en del av ett gammalt vitrinskåp. Jag satte i skivor och målade upp den.
Handtag från ikea kom på plats och jag beställde vinyl från Monalisas

Ni kommer garaterat få se massor mer av vår lilla lekstuga i sommar :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...