söndag 17 juli 2016

MAKEOVER LILLEBRORS BARNRUM

Så var dagen äntligen kommen, dagen då jag fick gå loss med pensel och roller i sonens rum! Rummet går nu från en färgfest till ett mer stilrent barnrum med vita och svarta nyanser samt glimtar av gult och andra färger. Detta på uppdrag av lillebror själv som tyckte tapeten var för mycket då hans favoritfärg är vit.

Jag började med att täcka lister med maskeringstejp samt golvet med täckpapp. Tips är att lägga några kronor extra på bra maskeringstejp, det gör arbetet så mycket roligare och lättare!

 
En vy från hallen. Här ser ni hur väggen har gått från superfärgglad till mer sparsmakad vit.
Jag får en känsla av att jag kommer fota betydligt mer från hallen i framtiden.. jag gillar verkligen hur det vita smälter ihop med den randiga tapeten :)


Kommer ni ihåg hur rummet såg ut förut?


 
 
To be continued..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...