söndag 5 juni 2016

DIY - FRÅN GLASBURK TILL ANANAS

Jag älskar att testa nya idéer och att återvinna material som finns i hemmet. Glasburkar och plåtburkar speciellt då vi går igenom en hel del såna med vår stora familj.


Här har jag gjort om glasburkar till glada ananas, perfekt till barnrummet eller sommarfesten! För att få till ett litet fönster i burken började jag med att leta fram stickers som jag fäste på glaset.


På med 2-3 lager monatana gold citrus sprayfärg på burken och greenery på locket.

Taggarna har jag ritat med svart spritpenna och blasten eller vad man kallar den har jag klippt ut på fri hand från grönt kartongpapper och limmat fast med limpistol.


En rolig liten ananas redo för sommarens alla festligheter!

Om ni testar några av de pyssel ni hittar här på bloggen får ni mer än gärna skicka bild eller tagga mig på instagram eller använda taggen #the80sme

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...