söndag 12 april 2015

Måla fondvägg med enkla medel DIY beskriving

Storebror har länge velat förändra i sitt rum. Väggen ovanför hans säng har varit neutral vit,
något som funkat bra men inte riktigt gett någon wow faktor.

 
Vi funderade ett tag kring att köpa en fototapet och sätta upp men sen dök
en bild upp i mitt huvud av en liknande lösning som jag sett på Pinterest. 


Jag åkte till rusta och köpte 2 färgburkar + 2 rollerset och blå maskeingstejp.
Rustas blå tejp har varit super tidigare men tyvärr måste jag varna om denna
då den ramlade av väggen och släppte igenom betydligt mycket mer färg
än vad den borde ha gjort. Dock blev resultatet trots detta rätt okej.

Sonen är definitivt nöjd och det är ju det absolut viktigaste!
Sängen är förövrigt en kura som jag sågat av toppen/botten på och
sedan täckt med obehandlat trä för att få till den rustika skogskänslan.


Månen är en grym nattlampa som passade klockrent på den svarta natthimlen.
Den kommer med en fjärrkontroll där barnet själv kan ställa in vilken månfas dom
vill ska synas eller låta månen bläddra igenom alla faser själv. Den går på timer
och släcks 30 minuter efter att den tänds. Älskar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...